XVII. Duna Maraton Program                                                                      

2016. július 02. szombat

12 h – 15 h       Gyerekverseny nevezés

16 h                    Esztergom Nagydíj Gyerekverseny

18 h                    Gyerekverseny eredményhirdetés, ünnepélyes díjkiosztó

14 h – 19 h        Duna Maraton rajtszám átvétel, helyszíni nevezés

20 h                    Alapzaj Együttes koncertje, archív Duna maraton filmek vetítése

 

2016. július 03. vasárnap

7 h – 9 h           Duna Maraton rajtszám átvétel, helyszíni nevezés külföldieknek

9 h 05                Csapatvezetők tájékoztatója

9 h 30                Versenyzők beszólítása

9 h 45                Romanek Etelka Polgármester Asszony köszöntője

10 h                   XVII.Duna Maraton hosszútáv és középtáv rajt

10 h 30              XVII.Duna Maraton rövidtáv és minitáv rajt

16 h  30            XVII. Duna Maraton ünnepélyes eredményhirdetés,

Díjakat átadja: Romanek Etelka, Neuzer András, Erős Gábor

 

XVII. Duna Maraton rajt – cél központja: itt található.

 

Frissítő pontok:

 

 

 

 

Könnyen elérhető szurkolói zónák:

 

 

 

Duna Maraton története

 

 

A 90 – es években még nem voltak Magyarországon maraton versenyek.

Az CXO szakág virágzott, volt olyan verseny, hogy Csillebércen több mint 600 induló volt.

 

A mountainbike sport óriási fejlődésnek indult. Csillebércen egymás utáni két évben UCI Világ Kupa futamot is rendeztünk nagy összefogással 1995 – 1996-ban.

A versenyen induló nagy tömegek miatt vetődött fel bennem, hogy rendezzünk Magyarországon maraton versenyt.

 

A legelső maraton Visegrádon a Mogyoró hegyen (1997-ben) került megrendezésre, ahol 2 kört tettek meg a versenyzők, hatalmas dagonyában. Ez volt a Gepida Maraton.

Ennek sikerén felbuzdulva Pálos Pista barátommal több kocsmai megbeszélést követően vetődött fel, egy olyan maraton megrendezése, mely történelmi helyszínek között kerül kijelölésre, „vártól – várig”.

 

Az I. Duna Maraton verseny megvalósulást két éves előkészítő munka előzte meg. Ez annak volt köszönhető, hogy egyből nagy fába vágtuk a fejszénket azzal, hogy a Budai várból terveztük a rajtot, a cé pedig a Visegrádi vár volt.

 

Két útvonalat jelöltem ki, egy 100 km –est és agy 65 km – est. Borzalmas mennyiségű engedélyt kellett beszerezni és pancser módon felvállaltam, hogy megoldom a versenyzők visszaszállítását Budapestre. Nagy anyagi áldozatok árán kibéreltem a Zsófia Főhercegnő hajót, amely Visegrádon várta a távot teljesítő versenyzőket a kikötőben.

Közben a Budai várban a Nemzteti Galéria előtti regisztrációs központban reggel 7 órától vártuk a versenyre jelentkezőket, akik teljesen váratlanul elkezdtek özönleni, mivel akkor még nem volt előnevezés, mindenki a helyszínen nevezhetett. A tömeg láttán hatalmas pánik tört ki a rendezőségen, mert pillanatok alatt elfogytak a rajtszámok, gyors megoldásként kartonlapokra írtuk fel a rajtszámokat filctollal, majd elfogytak a kötegelők, spárgát használtunk helyette, az is elfogyott. Ezután a versenyzők bukósisakjára, karjára írtuk az induláshoz elengedhetetlenül szükséges rajtszámot.

 

Elképesztő biciklikkel jöttek a vállalkozó szellemű résztvevők, kemping tacskó kerékpárral, tesco roncsokkal stb., nagyon változatos képet mutatott a rajthoz állok nagy száma, sokan glott gatyában, szandálban, úgy ahogy kikeltek az ágyból vágtak neki az ismeretlen kalandnak. Hihetetlen hangulat volt!

 

Egyetlen egy célja volt mindenkinek, valahogy megérkezni sötétedés előtt Visegrádra. Csodák – csodájára szinte mindenki begurult a több mint 700 indulóból.

 

Igen, ám de a Zsófia Főhercegnő hajó 450 személyes volt, de hál Istennek a kapitány bevállalta a bringásokat. Elképesztően nézett ki a hajó, mindenhol bringák voltak és a fedélzeten, egymás hegyén – hátán hevertek a kimerült biciklisek. A fő megpróbáltatás csak most következett, mert a 100 éves monstrum csigalassúsággal lögybölődött a Dunán, több mint 5 óra alatt értünk a Batthyány téri hajóállomásra. Ezzel együtt sem sikerült elriasztani a további maraton versenyektől az elcsigázott résztvevőket és a következő évben még többen jöttek.

 

A negyedik évtől kezdve azonban már vége szakadt a Budai várból való indulásnak, mivel az útlezárások, rendőri biztosítások, szállítási költségek rendkívül sokba kerültek.

Úgy döntöttem, hogy a továbbiakban a Duna maraton körpálya lesz, az akkor már egyre népszerűbb többi maratonhoz hasonlóan.

 

Az elmúlt 15 év során a Duna maraton Közép – Európa egyik legrangosabb maraton versenyévé vált. Rendszeresen 6 – 8 országból indulnak versenyzők, többször volt magyar Bajnokság a verseny.

7 évvel ezelőtt több maraton versenyt rendező kollégámmal létrehoztuk a TOP Maraton sorozatot. Egységesítettük a szabályokat, korosztályokat, távokat és összesített eredményszámítást vezettünk be.